شما اینجا هستید   |

    آخرین اخبار : مجمع استانداران ظرفيتي ويژه براي استفاده از تجارب مديران گذشته است
مجمع استانداران ظرفيتي ويژه براي استفاده از تجارب مديران گذشته است
استاندار قم در نشست استانداران ادواري استان:

مجمع استانداران ظرفيتي ويژه براي استفاده از تجارب مديران گذشته است

استاندار قم در نشست استانداران ادواري استان كه با حضور ۵ تن از استانداران پيشين قم در برگزار شد، مجمع استانداران ظرفيتي ويژه براي استفاده از تجارب مديران گذشته دانست.
به گزارش روابط عمومي و امور بين الملل استانداري قم حجت الاسلام والمسلمين صالحي منش در اين نشست ضمن خيرمقدم به استانداران پيشين قم از زحمات آنان قدرداني كرد و اظهار داشت:‌ هر كدام از آقايان در مقطعي از تاريخ براي قم افتخار آفريني كرده اند.
استاندار قم با بيان اينكه مردم و مراجع عظام به ياد زحمات اين عزيزان هستند تصريح كرد: عمران و آباداني امروز قم مرهون تلاش ها و زحمات همه ي كساني است كه در ادوار مختلف در اين شهر مسئوليت داشته اند.
وي با تقدير از ابتكار ارزنده ي وزارت كشور در تشكيل مجمع استانداران، آن را ظرفيتي عظيم براي استفاده از تجارب مديران پيشين عنوان و خاطرنشان كرد: تلاش خواهيم كرد نقطه نظرات و راهكارهاي ارائه شده در اين جلسه را جامه ي عمل بپوشانيم.
حجت الاسلام والمسلمين صالحي منش با اشاره به جايگاه ممتاز قم در عرصه هاي ملي و بين المللي بر ضرورت بهره مندي از ديدگاه هاي كارشناسان و نخبگان در بخش هاي مختلف براي شتاب بخشي به روند توسعه و پيشرفت قم را ضروري خواند و گفت: نشست امروز استانداران ادواري در راستاي تحقق اين مهم صورت گرفته است.
استانداران پيشين قم نيز در اين جلسه به بيان تجربيات و ديدگاه هاي خود در راستاي توسعه ي جايگاه استان در زمينه هاي مختلف از جمله فرهنگي و اقتصادي پرداختند.
حميد طهايي استاندار اسبق قم استفاده از ظرفيت حوزه هاي علميه و دانشگاه ها را مورد توجه قرار داد و افزود: ايجاد مركز جامع اطلاعات اسلامي و اتصال همه ي مراكز تحقيقاتي به اين مركز در راستاي تجميع اطلاعات بسيار راهگشا خواهد بود.
وي با بيان اينكه استان قم در كريدور ريلي و جاده اي كشور قرار گرفته است افزود: هزينه ي پايين حمل و نقل از قم به سراسر كشور از جمله نقاط قوتي است كه بايد مورد توجه بيشتر قرار گيرد.
دريادار محتاج نيز در اين جلسه برقراري ارتباط سيستماتيك با مراكز علمي را در راستاي توسعه ي استان بسيار مهم توصيف و اضافه كرد: اختصاص اعتباري براي كارگروه پژوهش و فعاليت هاي علمي در استان بايد مد نظر باشد.
وي توجه به مسائل زيست محيطي را در رسيدن به توسعه پايدار ملي و منطقه اي ضروري دانست و با اشاره به فرصت ها و تهديدهاي استان قم در اين حوزه افزود: بحث استفاده از پساب فاضلاب، توسعه ي فضاي سبز و ‌مسائل حوزه ي كشاورزي و اقليمي از جمله موضوعاتي است كه بايد در قالب برنامه هاي بلند مدت مورد توجه قرار گيرد.
ناظمي اردكاني ديگر استاندار قم در دولت نهم با بيان اينكه قم متمايز از ساير استان هاست و با اين نگاه بايد به آن نگريست خاطرنشان كرد:‌ قم داراي ظرفيت هاي ويژه اي است كه آن را از ساير استان ها متمايز كرده است.
وي ظرفيت هاي حوزوي، زيارتي و مدنيت اسلامي را سه شاخصه ي بارز قم عنوان و تصريح كرد: ظرفيت حوزوي قم نه تنها در محدوده ي ملي بلكه در بعد جهاني بايد مورد توجه قرار گيرد.
حجت الاسلام والمسلمين موسي پور نيز در اين جلسه با بيان اينكه استان قم با هيچ نقطه اي در روي كره ي زمين قابل مقايسه نيست و منحصربفرد است افزود:‌ قم بنيه ي فكري و تحقيقاتي و مركز ايدئولوژيك نظام است.
وي استان شدن و سفر رهبر معظم انقلاب به قم را دو نقطه ي عطف تاريخي در توسعه و پيشرفت اين خطه عنوان و تصريح كرد: تغيير نگاه مسئولان كلان كشور به قم لازمه ي توسعه ي اين استان است.
كرم رضا پيريايي استاندار سابق قم نيز در اين نشست با اشاره به شخصيت هاي برجسته و اثرگذار در قم گفت: بايد در پيشبرد موانع توسعه ي استان و اجرايي شدن پروژه هاي بزرگ از اين ظرفيت استفاده شود.
وي با تاكيد بر ضرورت برنامه محوري در مباحث توسعه ي استان، به جايگاه ويژه ي قم به عنوان يك جهان شهر اشاره و خاطرنشان كرد: هر نوع برنامه ريزي براي آينده ي قم بايد بر مبناي سند آمايش سرزمين صورت بگيرد.

به اشتراک بگذارید : | | |